Presentació

El concurs FotoMath 2009 s'ha resolt.

1r. premi: Fourier, de Lola Morales Ruiz.
2n. premi: Espiral, d'Héctor Blanco de Frutos.
3r. premi: Fractal sobre fractal, de Núria Conde Pueyo.

A més, el jurat ha designat 22 fotografies finalistes, com podeu veure en l'apartat d'exposició virtual d'aquesta pàgina web. Tots els participants guanyadors (premiats i finalistes) han rebut un pòster amb les 25 fotografies guanyadores.

Podeu trobar totes les fotografies participants, amb el nom dels seus autors, en l'apartat d'exposició virtual d'aquesta pàgina web. Així mateix, hem organitzat una exposició física de les 250 fotografies participants. Aquesta exposició és itinerant.

  • De l'1 al 19 de febrer de 2010 ha tingut lloc al vestíbul de la planta -1 de l'Edifici Polivalent del Campus de Cappont de la Universitat de Lleida.
  • De l'1 de març al 18 de juny de 2010 té lloc a l'IES Pont de Suert (Adreça: c\ Barri d'Aragó, s/n; 25520 Pont de Suert, Lleida) http://www.xtec.cat/iespontdesuert/

L'acte de lliurament de premis va ser el divendres 12 de febrer de 2010 a les 19h, a l'Edifici Polivalent del Campus de Cappont de la Universitat de Lleida (Adreça: Avda. Jaume II, 71. 25001 Lleida). Podeu veure algunes fotografies d'aquest acte en l'apartat d'entrega de premis d'aquesta pàgina web.

Moltes gràcies a tots per ajudar-nos a fer palesa la presència de les matemàtiques en el nostre entorn amb unes fotografies a la vegada molt boniques i molt il.lustradores.

Els membres de l'organització del concurs FotoMath 2009.

Podeu trobar una ressenya d'aquest concurs publicada a la revista Notícies de la Societat Catalana de Matemàtiques, en el número 29, pàgs. 16-17. http://scm.iec.cat

-----------------------------------------------------------------------------

Aquest concurs neix amb l'objectiu de fer palesa la presència de les matemàtiques en la vida quotidiana, així com d'animar a la recerca, la creativitat i la divulgació d'aquesta ciència.

"Més de la meitat del cervell humà es dedica al procès de veure i interpretar allò que un veu. Fer que un fenòmen sigui visible és ampliar extraordinàriament la nostra capacitat per a comprendre'l." (John D. Bernal, científic irlandès, 1901-1971).